onsdag, december 09, 2009

Omröstning i Trisstävlingen


Collaget innehåller en bild från varje finalist. För att se dem i original - klicka er in på länkarna nedan.

Den här gången hade jag tid och möjlighet
att gå igenom samtliga runt 120 bidragen i tävlingen med tema TRISS och det var ingen lätt uppgift att utse 10 finalister. Efter att ha sållat en del hade jag runt 25 stycken kvar och sen valde jag ut och valde bort och till slut så var jag klar! Men det var visst 11 stycken på listan då, så det fick helt enkelt bli en extra finalplats den här gången. Något som är kul är att det faktiskt är tre herrar med i finalen den här gången, annars dominerar ju damerna i Fototriss och jag tror det bara varit en man per final förut, men nu är nog herrarna på g :)


VARSÅGOD, HÄR ÄR DE FINA FINALISTERNA!
Klicka dig runt till de elva och lägg sedan en röst på din favorit i omröstningen här nedanför. Omröstningen stängs kl 12.00 på söndag 13 december. Uppdatering: Omröstningen är avslutad - vinnare blev A'la Foto.

  • Nr 14. ARTLOVER
    En sammanhållen triss med grafiskt vackra bilder som gör sig utmärkt i svartvitt. Jag såg inte trissarna vid en första snabb titt, fast de finns där i bilderna, och det blir lite av en kul bildlek också att titta en extra gång för att hitta dem.

  • Nr 17. CARLBOM FOTO
    Skön triss med fint ljus och snygg bokeh, ett genomgående jultema och kul inslag med legogubbarna som dyker upp lite otippat i trissen :)

  • Nr 36. AnnaKK
    Egentligen handlar ju inte Fototriss om ord, men ingen annan kan som AnnaKK få änder att tala och den här roliga kombinationen av ord och bild går bara inte att motstå.

  • Nr 45. AKSON FOTO
    En enhetlig triss med fina och levande silhuettbilder som ger mig en skön känsla och en längtan till ljuva svenska sommarkvällar med härliga kvällsdopp.

  • Nr 46. RAZ
    Här har Raz tänkt till och skapat en röd tråd tack vare den enhetliga formen på de tre helt olika motiven. Kul arrangemang som ger en fin symmetri i trissen!

  • Nr 51. POCOLOCO CREATIVO
    Trissen sticker ut lite, både stilmässigt och motivmässigt, men så bor ju fotografen i Dominikanska republiken också och har lite andra motiv nära till hands än här hemma. Det är snygga foton som jag fastnade för direkt och jag tycker trissen känns väl sammanhållen med det mörka och de brungula tonerna i bilderna.

  • Nr 62. PIALOTTA
    Här ställer Pialotta till med glöggfest, och bildserien tar oss från full flaska till urdruckna muggar. Att det är fint fotograferat gör ju inte festen sämre :)

  • Nr 73. ANNA
    Har du hört talas om hasselmöss? Inte? Då ska du bege dig till denna charmiga och kreativa triss så får du se hur söta de är. Kul!

  • Nr 78. NOLLAN
    Trinda Tomtenissars Trio är ju en hit - en rolig triss som tar oss med på en miniturné och bjuder på skönsång. Klockrent!

  • Nr 109. A'LA FOTO
    Åh, det är så vackert fotograferat med sköna färgtoner som värmer i grådasket. Bilderna hänger ihop tack vare färgerna och naturmotiven. Plus i kanten för den extra fjärilstrissen i en av bilderna.

  • Nr 112. MIKABELLA
    En bröllopsresa som blev en triss med en fin kärleksförklaring som avslutning. Och det som håller ihop trissen är den käre maken som finns med som en röd tråd i alla tre bilderna. Mittenbilden funderade jag lite över först, och tänkte: -Det där är ju bara två stycken får, eller menar hon att maken är en fårskalle också... Men så läste jag i texten under att det var sötnosar man skulle räkna och inte får, och då stämde det ju :)


Hälsningar Helena
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

13 kommentarer:

Raz sa...

Mycket skoj!

Raz sa...

Mycket skoj!

Artlover sa...

Åh, jag tackar ödmjukast att jag blev nominerad bland de 10 bästa:-D. Det var en överraskning. Jag försöker göra mitt bästa också, trots stora bekymmer just nu.
Tack ska du ha:-)

Nollan sa...

Tack, så oväntat men kul!
:-)

Danne sa...

Skoj :D

Wojtan sa...

Hej

Nu har jag kikat runt på alla finalister och det finns fler som är superbra. Valde slutligen att rösta på den som gjorde mig GLAD!

När man tittar på finalisterna drabbas jag som hastigast aav att skämmas för de bilder jag tar. Inser ju att många spelar i en helt annan division. Men så kommer jag på att så ska jag fasen inte tänka. Man kan ju inte bli annat än bättre. Jag gillar din idè med varje veckas utmaning och det peppar mig att fota och lära mig mer. Just nu jobbar jag otroligt mycket, men efter nyår ska jag ta tag i mitt fotande och se tillatt bli bättre!

Kram Wojtan

Mikabella sa...

Hurra! jag i final! Hurra igen! Vad glad jag blir. Känner mig ära och amickrad! Känner mig som en vinnare vad som än händer. Tack!

AnnaKK sa...

Vad KUL att änderna tog sej ända till final - själv tog jag mej ju nätt och jämt ner till stranden bara, då när jag skulle plåta dem... :-) Och det är allt tur att änderna kan föra sin egen talan här, för jag är typ mållös över att mina foton fick en chans att synas här bland alla de andra duktiga finalisternas superfina bidrag! TACK, Helena!!! :-D

A'la Foto sa...

Ååååhhh....tack så jättemycket! Jag blir så glad ända in i hjärteroten! Har kollat runt bland de andra finalisterna och jag förstår att du haft ett svårt val! Kul att du skriver motiveringar också...det är roligt! Jag tackar ödmjukast för dina fina ord! :O))

Pialotta sa...

Jag i final, tror inte det är sant, men så kul:-)) Just nu behövde jag det här.. har en hel del jobbigt runt mig. Jag förstår det varit ett himla jobb för dig med så många duktiga fotografer.
Nu har jag kollat runt här bland alla finalisterna .. ingen är den andre lik i sitt tankearbete, vilket är väldigt roligt. Må bäste man/kvinna vinna fotoboken:-) Det är en ära att bara få vara med bland de 11:-)
tack så mycket:-))))))

Anonym sa...

Åååå...vad glad jag blev! Tackar så mycket!
Kul med motivering, då förstår man dina tankegångar.
Önskar Alla Lycka till!

akson

Anna sa...

Här är en till lycklig finalist. Tack så mycket för finalplatsen. En seger i sig att vara en av de elva, för här fanns det så många vackra, kreativa och roliga bilder. Kul!

Annmi sa...

Är detta rätt??

Röstar på:
Nr 109. A'LA FOTO ♥