söndag, maj 30, 2010

Fototriss del 96: Prickigt

Nu är vi framme vid det nittiosjätte temat i Fototriss! Tänk så många söndagar jag har lagt upp Fototriss nu, snart är det hundrajubileum... Några har varit med från början, några har gjort uppehåll men börjat igen och några av er är alldeles nya Fototrissare. Men oavsett om ni varit med i en, fem eller femtiofem omgångar av trissen så är ni alla välkomna hit! Utan er, inget Fototriss... (Svara gärna i undersökningen längst ned i inlägget!)

VECKANS TEMA
Jag tycker det är roligt att leta mönster när jag är ute med kameran och vi har haft några mönsterteman här förut. Och den här veckan skulle jag vilja att ni spanar lite extra efter PRICKIGT. Kanske hittar du prickiga mönster i naturen eller hemma eller mitt i stan. Leta på och fotografera! Prickarna i inspirationsbilden här ovanför hittade jag i en lekpark idag och där var det både målade prickar och naturliga prickar i form av regndroppar.

(Prickigt har vi fotat en gång förut, i den 40:e omgången av Fototriss.)

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Lycka till med prickletandet!

(Och kom ihåg att använda hashtaggen #Fototriss alla ni som Twittrar. Läs mer här)

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 96: PRICKIGT
  • Theme of the week is Dotted
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


Andra om , , ,

14 kommentarer:

mimmi sa...

Då har man försökt så gott man kan med att hitta några motiv ..som man "kanske´" kan kalla prickig..men jag ser dom i alla fall ;)

Hero sa...

Jag tog naturen till hjälp den här gången, så det blev "naturliga" prickar:)

Misswhatsit sa...

Här kommer ett prickigt inlägg från mig.
Ha en trevlig helg!

Pillargontanten sa...

Utmaningen antagen, prickar på plats!
http://pillargontanten.blogspot.com/2010/05/fototriss-prickigt.html

Susanne sa...

Hmm, jag kallar mig "urgammal" för jag var med från början, fast jag inte har varit lika fototriss-flitig hela tiden. Om jag räknade rätt så var det här bara min 58:e omgång. Det innebär ett deltagande på drygt 60 %.

Anonym sa...

Sist ut som vanligt. Fattar inte att jag ska lyckas publicera precis innan tolv varje vecka. Men nu finns den ute i alla fall :D

Jah Hollis sa...

Fhinn: Nej du är inte sist ut, och vad jag vet så kan man lägga in sina bidrag hela veckan (och kanske längre ändå om man nu skulle få för sig det). Fast intresset för att titta och kommentera brukar tyvärr avta rätt snabbt efter söndagen.
Första gången jag var med i Fototriss var den 8 september 2008, (temat var Trekantigt) och jag har varit med de allra flesta gångerna sedan dess. Jag tillhör därmed de gamla rävarna.
Mitt bidrag denna veckan är kanske inte så lysande, men förklaringen finns på bloggen.
100 (Etthundra) vore väl ett bra tema för Fototriss nummer 100, eller är det för simpelt?

Erik "Semlan" sa...

Ha, ha. Här kommer en till som lämnar in sent. ;-) Prickigt var inget jag har i lager, fick ta nya foton. Men nu finns de där.

Mia sa...

Ja, det här med att få in bilderna på rätt dag (söndag) det är lite svårt för min del. Det är mitt andra försök nu utan att ha prickat (*hint*) rätt dag. Ska försöka skärpa till mig till nästa omgång. Ha en fin vecka, alla!

E-B sa...

som många andra kliver jag upp på söndagarna med nyfiken förväntan på veckans fototriss-tema :-)

Gunilla sa...

Till slut blev det lite prickar från hemmet.
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/06/prickigt.html

Gbgmamman sa...

Här är en som verkligen är sist ut. Tyckte inte att prickigt var så lätt, men äntligen har jag en triss!! =)

Anonym sa...

Great blog, interesting tip. Sure you check here again and tell about it to friends Thank you! “In the theater, you go from point A to point Z, building your performance as the evening progresses. You have to relinquish that control on a film.” - Gwyneth Paltrow

Anonym sa...

Great blog, amazing article. Sure you check here again and tell about it to friends Thanks! “Women are made to be loved, not understood.” - Oscar Wilde