torsdag, maj 16, 2013

Rösta grönt!


Nu startar omröstningen i tävlingen med tema grönt! Den här gången axlade jag domarrollen själv och det var ett tufft jobb att bland närmare 150 deltagare välja ut åtta stycken finalister som ska tävla om förstapriset - en vistelse på Castanea Vandrarhem i Stockholm. Grönt är verkligen skönt, det har jag fått klart för mig efter att i trissarna ha fått njuta av denna färg i allsköns nyanser och former! De åtta trissar som jag slutligen valde har alla haft något som fastnat hos mig på ett eller annat sätt och nu får du välja vilken av dessa som blir din favorit!


FINALISTERNA 
Dessa åtta bidrag har jag valt ut - vilken triss gillar du bäst av dem? Klicka på respektive namn för att se deras fototrissar, rösta sedan i formuläret längre ned på den här sidan.

Lars Gudmundsson
Snygga detaljstudier, intressant beskurna med diagonala linjer och intensivt gröna!

Ett Maxat ställe
En skönt inbjudande variant av det gröna som får mig att vilja sätta mig till bords och bli serverad frukter och grönsaker!

Pysselfarmor
En sån praktfull och färgstark påfågel som här är fint fångad på bild, den sista bilden är som en målning - snyggt!

Mandelhjärta
Jag älskar det dramatiska norska fjordlandskapet med sitt gröna glaciärvatten och dessa vackra bilder får mig att genast vilja resa tillbaka dit och än en gång få uppleva det sköna i verkligheten!

Liwet och vardagen
Den första, lite gråruggiga grönskan, snäckbildens sköna korta skärpedjup och en klassisk skylt med fina färgkontraster. En variationsrikedom jag fastnade för!

Renée 
Att fånga det gröna på ett konstfullt sätt tycks inte vara någon konst för Renée! En varierad och väldigt fint fotograferad triss - för mig en given finalist redan vid första titten!

Camillas fotosida
Jag tycker verkligen om hur Camilla valt att tolka temat, med det gröna som försiktigt bryter av mot det brunbeiga fjolårsgräset. Grönt på ett subtilt och mycket vackert sätt!

Rajson
Så vackert fotograferat med en underbar bokeh i bilderna! Alla tre bilderna skulle gärna få sitta inramade på min vägg :)


RÖSTA HÄR
Omröstningen pågår fram till söndag kl 21. 




VINSTEN
Vinnaren av tävlingen vinner ett 2-bäddsrum i 3 nätter på Castanea Vandrarhem i Gamla Stan, Stockholm.

Presentkortet gäller för bokning 130901-140531. Värde 2.350 kronor.
Ev vinstskatt betalas av vinnaren.Resa Stockholm ToR ingår ej i vinsten.   


 
 Lycka till alla i tävlingen!

Hälsar Helena

4 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Bara en reflektion när jag tittade på finalbilderna: det finns inte en människa med på någon av dom. Som sagt, bara en reflektion. :-)

reneesfotoblogg sa...

Jättehedrande att få vara i final bland så många fantastiska bilder. Många tack!

Kicki sa...

Grattis till alla fina finalistbidrag!

Pysselfarmor sa...

Men oj oj voine voine gick mina bilder till final - kul o tack!